Nasıl değerlendiriyoruz
Maple Bear Okullarında değerlendirme, her öğrencinin eğitim yolculuğunun ayrılmaz bir parçasıdır ve bireysel ihtiyaçları hakkında içgörü sağlarken öğrenme ilerlemelerini ve başarılarını yakalar. Değerlendirme sürecimiz sürekli ve dinamik olup, öğrencilerin müfredatın hedeflerini nasıl karşıladığını yansıtmak için çeşitli stratejileri kapsar. Bu değerlendirmeler sadece değerlendirmeyi değil, aynı zamanda öğrencilerin öğrenmesini geliştirmeyi, akademik ve kişisel gelişimleri için bir temel oluşturmayı amaçlar.
Sürekli iyileştirme için günlük değerlendirme
Öğretmenlerimiz, her öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarını desteklemek için öğretimi gerçek zamanlı olarak uyarlamalarına olanak tanıyan, Öğrenme için Değerlendirme olarak bilinen çeşitli devam eden, biçimlendirici değerlendirmeler kullanır. Öğretmenler, gözlem, tartışma ve öğrencilerin çalışmalarını gözden geçirme yoluyla sürekli olarak veri toplayarak, iyileştirilmesi gereken alanları belirler ve öğretim stratejilerinde ayarlamalar yapar. Bu değerlendirmeler öğrencilere Öğrenme Olarak Değerlendirme olarak iletilir ve onları sonuçlarıyla ilgilenmeye, kişisel öğrenme hedefleri belirlemeye ve eğitimsel ilerlemelerinde aktif katılımcılar olmaya teşvik eder.
Eğitim Düzeyine Göre Ölçme, Raporlama ve Değerlendirme
Erken çocukluk
Erken Yıllar programımızda, değerlendirmeler gayri resmidir ve her çocuğun benzersiz güçlü yönlerini ve gelişimsel kilometre taşlarını tanımaya odaklanır. Öğretmenler, ilerlemeyi izlemek için anekdot kayıtları ve günlük gözlemler tutarlar. Seçilmiş çalışma örneklerinden oluşan portföyler, her çocuğun yolculuğunu göstermeye yardımcı olur, çabalarını ve başarılarını sergiler. Ebeveynler, çocuğun gelişimini özetleyen ve evde işbirlikçi destek için bir temel sağlayan düzenli ebeveyn-öğretmen konferansları ve karneler aracılığıyla dahil edilir.
Ilkokul
İlkokul düzeyinde öğretmenler, öğrencilerin konulardaki bilgi ve becerilerini değerlendirmek için gözlemler, çalışma örnekleri, dereceli puanlama anahtarları, sınavlar ve öğrenci yansımaları gibi çeşitli araçlar kullanır. Bu çeşitlilik, her çocuğun ilerlemesinin çok yönlü bir görünümünü sağlar. Öğrencileri kendi öğrenme hedeflerini belirlemeye, güçlü yönlerini anlamaya ve iyileştirilmesi gereken alanları belirlemeye teşvik eden öz değerlendirme tanıtılır. Ebeveynler, hem akademik ilerlemeyi hem de kişisel öğrenme hedeflerini açıklayan portföyler, konferanslar ve rapor kartları aracılığıyla ayrıntılı güncellemeler alır.
Yansıtıcı Değerlendirme ile Öğrenmeyi İyileştirme
Erken Çocukluk ve İlköğretim programlarımızda, öğrenci gelişimini yansıtmak, etkili öğretim planlamanın anahtarıdır. Maple Bear, yürümeye başlayan çocuktan ilkokul yıllarına kadar beceri ilerlemelerini özetleyen gelişimsel süreklilikler kullanır ve öğrencilerin bireysel gelişim modellerine göre değerlendirilmesini sağlar. Daha yüksek sınıflarda, karneler, her öğrencinin başarılarının ve zorluklarının doğru ve kapsamlı bir yansımasını sağlamak için çeşitli değerlendirmeleri sentezler.
Değerlendirmenin Amacı ve Türleri
Biçimlendirici Değerlendirme
Yaklaşımımız, öğrencinin öğrenmesini sürekli olarak desteklemek ve yönlendirmek için tasarlanmış Biçimlendirici Değerlendirmeyi vurgular. Bu tür bir değerlendirme, öğrencilerin nerede olduklarını ve nasıl ilerleyeceklerini anlamalarına yardımcı olan gerçek zamanlı geri bildirimi içerir. Biçimlendirici değerlendirme, öğrenmedeki sonraki adımları belirleyerek hem öğretmenlere hem de öğrencilere fayda sağlayan gözlemler, konuşmalar, projeler ve anında geri bildirim gibi birçok biçim alır.
Özetleyici Değerlendirme
Özetleyici Değerlendirme , tipik olarak bir ünite veya dönemin sonunda gerçekleştirilen bir öğrencinin öğreniminin kümülatif bir görünümünü sağlar. Biçimlendirici değerlendirmelerden farklı olarak, özetleyici değerlendirmeler, bir öğrencinin başarısını kıyaslamalara göre ölçmeye, genel karne notuna katkıda bulunmaya ve gelecekteki öğretim için içgörüler sunmaya odaklanır.
Değerlendirme ve Raporlama Üçgeni
Adaleti ve güvenilirliği sağlamak için Maple Bear Okulları, gözlemler, konuşmalar ve ürünler olmak üzere üç kaynaktan veri toplayan bir yöntem olan Değerlendirme Üçgenlemesi’ni kullanır. Bu yaklaşım, her öğrencinin yeteneklerinin tam bir resmini sunar ve öğrenme stratejilerinin uyarlanmasına yardımcı olur. Portföyleri, anekdot notlarını ve kriterlere dayalı değerlendirme listelerini kullanmamız, değerlendirme sürecine derinlik katarak öğrencilere ve velilere ilerleme ve büyüme alanları hakkında net bir anlayış sunar.
Değerlendirmede Araçlar ve Prosedürler
Maple Bear Okulları, öğrenci ilerlemesine bütünsel bir bakış açısı oluşturmak için aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir dizi değerlendirme aracı kullanır:
Gözlem
Hem akademik hem de sosyal öğrenmeyi gerçek zamanlı olarak yakalayarak tüm seviyelerde değerlidir.
Konuşmalar/Konferanslar
Bire bir tartışmalar, öğretmenlerin öğrencilerin anlayışını netleştirmesine ve desteklemesine olanak tanır.
Dereceli Puanlama Anahtarları ve Kontrol Listeleri
Öğrencilerin net ve tanımlanmış hedeflere ulaşmasına yardımcı olan yapılandırılmış puanlama kılavuzları.
Dosya -larını
Zaman içindeki büyümeyi sergileyen ve öğrenme başarılarının kalıcı bir kaydını oluşturan öğrenci çalışmaları koleksiyonları.
Bu odak alanları aracılığıyla Maple Bear, öğrencileri akademik, sosyal ve duygusal olarak önlerindeki yolculuğa hazırlamaya kendini adamıştır. Çok yönlü, kendine güvenen genç bireylerin gelişimini beslerken, ebeveynleri bu öğrenme deneyiminde aktif ortaklar olmaya davet ediyoruz.
Öğrenci Başarısının Raporlanması
Karnelerimiz, okul ve aileler arasında hayati bir iletişim bağlantısı görevi görür. Her rapor kartı, bir öğrencinin başarısının en yeni ve tutarlı kanıtlarını yansıtır ve ilerlemeyi önceki puanlardan ziyade müfredat standartlarıyla karşılaştırır. Daha küçük öğrenciler için bu, becerileri ve kilometre taşlarını içerirken, daha büyük öğrencilerin karneleri, notları öğrenme davranışları ve akademik beceriler hakkında ayrıntılı geri bildirimlerle birleştirir. Ebeveynler, çocuklarının öğrenme yolculuğuna işbirlikçi bir yaklaşım teşvik ederek yıl boyunca öğretmenlerle etkileşimde kalmaya teşvik edilir.
Öğrenci Başarısı için İş Ortaklığı
Maple Bear’da, değerlendirmenin öğretmenler, öğrenciler ve veliler arasında bir ortaklık olduğuna inanıyoruz. Sizi, her çocuğun keşfetmek, başarmak ve büyümek için motive olduğu destekleyici bir öğrenme ortamını teşvik etmek için bize katılmaya davet ediyoruz. Maple Bear’ın benzersiz değerlendirme, raporlama ve değerlendirme yaklaşımının öğrencileri akademik ve kişisel olarak başarılı olmaları için nasıl güçlendirdiği hakkında daha fazla bilgi edinmek için bugün bizimle bağlantı kurun
Sizi bugün ulaşmaya ve Maple Bear'ın çocuğunuzun geleceğini nasıl şekillendirebileceği hakkında daha fazla bilgi edinmeye davet ediyoruz.
Maple Bear olarak, küreselleşmiş bir dünyanın zorluklarına hazır, esnek, bilgili ve sosyal açıdan bilinçli öğrencileri teşvik etmeye kararlıyız. Öğretim yaklaşımımız, beceri geliştirmeyi merak odaklı keşifle harmanlayarak öğrencilerin akademik ve kişisel olarak büyümelerine yardımcı olur. Çocuğunuzun hem akademik titizliğine hem de bütünsel gelişimine değer veren bir eğitim ortamı arıyorsanız, Maple Bear onlara yolculuklarında rehberlik etmek için burada.